Σε αυτό το κεφάλαιο θα χρησιμοποιήσουμε την δομή επανάληψης For για να φτιάξουμε πιο χρήσιμα προγράμματα.
Συνήθως τα προγράμματα αυτού του επιπέδου είναι ανεπτυγμένα αρκετά ώστε οι προδιαγραφές να απαιτούν να έχουν την προσέγγιση των «3 Φάσεων».
Ας δούμε ένα παράδειγμα το οποίο εφαρμόζει την προσέγγιση των «3 Φάσεων» σε ένα πρόγραμμα.
Παράδειγμα - Άθροισμα της παράστασης 1 + 2 + 3 + ... + 9 + 10
Οπτικοποίηση (Animation):
x
φτάσει την τιμή 11 τότε η επανάληψη τερματίζεται και φεύγουμε από το loop και προσπερνάμε όλες τις γραμμές και πάμε κατευθείαν στην Γραμμή 9.
Παράδειγμα - Άθροισμα της παράστασης 1 + 2 + 3 + ... + 99 + 100
Παράδειγμα - Άθροισμα των περιττών αριθμών στο διάστημα [0,100]
δλδ 1 + 3 + 5 + ... + 99
⚙️Άσκηση - Άθροισμα των αριθμών που είναι πολλαπλάσια του 3 και του 7 στο διάστημα [0,1000]
Να συμπληρώσετε τα κενά ___1___ , ____2____ και ___3___ στο παρακάτω τμήμα Python ώστε να υπολογίζει και να εμφανίζει το άθροισμα των αριθμών που είναι πολλαπλάσια του 3 και του 7 (ταυτόχρονα) στο διάστημα [0,1000].
⚙️Άσκηση - Γινόμενο των αριθμών στο διάστημα [1,100]
Να συμπληρώσετε τα κενά ___1___ και ___2___ στο παρακάτω τμήμα Python ώστε να υπολογίζει και να εμφανίζει το γινόμενο των αριθμών στο διάστημα [0,100].
Παράδειγμα - Χαρτζιλίκι του Μήνα 💰
Το παρακάτω τμήμα Python υπολογίζει και να εμφανίζει το άθροισμα από το χαρτζιλίκι ενός παιδιού αν οι γονείς του το διπλασιάζουν κάθε μέρα που περνάει. Υποθέτουμε ότι την πρώτη μέρα του δίνουν 1€.
Παράδειγμα - Βότσαλα 🪨
Το παρακάτω τμήμα Python υπολογίζει τα συνολικά βότσαλα (🪨) που μάζεψε μία κυρία από την παραλία μέσα στις 90 ημέρες του καλοκαιριού.
⚙️Άσκηση - Μέλισσες 🐝
Να αντικαταστήσετε τα κενά ___1___ και ___2___ στο παρακάτω τμήμα Python ώστε να υπολογίζει και εμφανίζει τον συνολικό αριθμό των μελισσών (🐝) μιας κερύθρας αν κάθε μέρα στην διάρκεια ενός μήνα (30 ημέρες) οι μέλισσες αυξάνονται κατά +30.
Παράδειγμα - Τόκος 💰
Να αντικαταστήσετε τα κενά ___1___ και ___2___ στο παρακάτω τμήμα Python ώστε να υπολογίζει και εμφανίζει τα χρήματα που θα πληρώσει ένας φίλος σας ως τόκο, αν κάθε μέρα το ποσό αυξάνεται κατά 1% του ποσού που του δανείσατε.
Παράδειγμα - Αμοιβή του Δημιουργού του Σκακιού ♟️
Το σκάκι φημολογείται ότι δημιουργήθηκε από έναν ινδό σοφό. Ο βασιλιάς του ζήτησε τι θα ήθελε ως ανταμοιβή για το έξυπνο παιχνίδι που έφτιαξε. Ο σοφός ζήτησε ως ανταμοιβή τους κόκκους ρυζιού που βγαίνουν ως αποτέλεσμα αν σε κάθε τετράγωνο του σκακιού βάζαμε τους διπλάσιους σπόρους ρύζι από το προηγούμενο τετράγωνο. Στο 1ο τετράγωνο ξεκινάμε με 1 κόκκο ρυζιού.
Το παρακάτω τμήμα Python υπολογίζει τους κόκκους ρυζιού που πήρε ως ανταμοιβή ο σοφός όπως περιγράφηκε παραπάνω.
⚙️Άσκηση - Παραγοντικό N!
Να συμπληρώσετε τα κενά ___1___ και ___2___ ώστε το παρακάτω τμήμα προγράμματος Python να υπολογίζει το παραγοντικό ενός αριθμού. Παραγοντικο είναι το γινόμενο όλων των ακέραιων αριθμών από την μονάδα μέχρι τον αριθμό.
Π.χ.
6! = 1*2*3*4*5*6
Ο αριθμός n
δίνεται από γεννήτρια αριθμών, οπότε θεωρήστε δεδομένη μεταβλητή.
Παράδειγμα - Το μισό του μισού του μισού...
Το παρακάτω τμήμα Python υπολογίζει και εμφανίζει το αποτέλεσμα ενός αριθμού όταν διαιρεθεί κατά το ήμισυ 7 διαδοχικές φορές.
½ ½ ½ ½ ½ ...
Παράδειγμα - Κορώνα / Γράμματα 🪙
Το παρακάτω τμήμα Python υπολογίζει και εμφανίζει το αποτέλεσμα ύστερα από 7 διαδοχικούς γύρους στοιχήματος για το παιχνίδι Κορώνα/Γράμματα (🪙) μεταξύ δύο φίλων.
Παράδειγμα - ...