Project: 🔴🟢🔵RGB Λαμπτήρας

Σε αυτό το project θα ρυθμίζουμε το χρώμα που εκπέμπει ένας λαμπτήρας RGB.

Χρησιμοποιώντας το προγραμματιστικό περιβάλλον του TinkerCad και μέσω πλακιδίων scratch θα φτιάξουμε το πρόγραμμα το οποίο στη συνέχεια θα περάσουμε/ανεβάσουμε στο Arduino για να εκτελεστεί.

Συνδεσμολογία:

 

 

Κώδικας (Πλακίδια):

 

Βήμα 1: Βάζουμε έναν RGB λαμπτήρα (από τα εξαρτήματα) στο breadboard. Αν παρατηρήσετε έχει 4 «δοντάκια». Αυτό γιατί είναι ένα για το κάθε χρώμα R: red (κόκκινο) - G: green (πράσινο) - B: blue (μπλε) και μία γείωση. Με αυτα τα βασικά χρώματα μπορούμε να φτιάξουμε οποιοδήποτε άλλο με την κατάλληλη δοσολογία.

Interfacing RGB Led with Arduino | Arduino Project Hub

 

Βήμα 2: Στο «δοντάκι» για τη γείωση του λαμπτήρα συνδέουμε και την αντίσταση όπου τελικά καταλήγει στη γείωση (γραμμή -) του breadboard. Τα υπόλοιπα δοντάκια του λαμπτήρα τα συνδέουμε με καλώδια με υποδοχές (pin) πάνω στο Arduino π.χ. pin6, pin5 και pin3.

 

Βήμα 3: Άλλο ένα εξάρτημα που θα χρειαστούμε γι'αυτό το προτζεκτ είναι ένα Ποτενσιόμετρο. Ένα ρυθμιστή (γλόμπο) όπου καθώς το γυρνάμε θα αλλάζει τη δοσολογία των χρωμάτων του λαμπτήρα και θα αλλάζει το χρώμα που εκπέμπει.

 


Το Ποτενσιόμετρο αν παρατηρήσετε έχει τρία «δοντάκια», ένα που πάει στη γραμμή του ρεύματος, ένα που πάει στη γραμμή της γείωσης και άλλο ένα το οποίο πηγαίνει στις υποδοχές (pins) του Arduino όπου έχουν μπροστά το γράμμα Α. Αυτές οι υποδοχές υποδηλώνουν Αναλογικό (Analogue) σήμα λόγω του ότι και ο τρόπος λειτουργίας του Ποτενσιόμετρου είναι αναλογικός γιατί δεν έχει στάθμες όπως ένα ψηφιακός ρυθμιστής (π.χ. 1, 2, 3 κλπ) δίνει τιμές και ενδιάμεσα. Ας το συνδέσουμε το pin A5.

arduinoPot1

 


 

Βήμα 4: Πατάμε το κουμπί Code και ανοίγει το παράθυρο για τον κώδικα. Επιλέγουμε Blocks (Πλακίδια) και φτιάχνουμε τον παρακάτω κώδικα με τις εντολές από αυτές που προσφέρει το Tinkercad.

Το σημαντικό εδώ είναι η εντολή read analog pin A5 όπου έτσι το Arduino μπορεί και λαμβάνει τιμές συνεχώς καθώς αυτό αλλάζει λόγω του ότι έχουμε βάλει τον κώδικά μας μέσα στο forever μπλοκ (loop). Οπότε κάθε φορά ανάλογα την τιμή μπαίνει και την κατάλληλη δομή επιλογής if μπλοκ που έχουμε βάλει μέσα.

 

Βήμα 5: Πατήστε το κουμπί Start Simulator. Γυρίστε το ποτενσιόμετρο και δείτε να αλλάζει χρώματα ο RGB λαμπτήρας.