Project: 🔘🔊Κουμπί & Ηχείο

Σε αυτό το project θα θέτουμε σίγαση ένα ηχείο με την βοήθεια ενός κουμπιού. 

Χρησιμοποιώντας το προγραμματιστικό περιβάλλον του TinkerCad και μέσω πλακιδίων scratch θα φτιάξουμε το πρόγραμμα το οποίο στη συνέχεια θα περάσουμε/ανεβάσουμε στο Arduino για να εκτελεστεί.

Συνδεσμολογία & Κώδικας [Blocks]:

 

Βήμα 1: Τοποθετούμε το ηχείο (piezo) στο breadboard και το συνδέουμε με την παροχή ενέργειας και την γείωση μέσω μία αντίστασης (resistor) των kΩ. 

 

Βήμα 2: Ενδιαφέρον έχει ότι θα περάσουμε την παροχή και τη γείωση και στο πάνω μέρος του breadboard συνδέοντας καλώδια από την κάτω γραμμή + και - στις πάνω γραμμές + και -. Τα δύο αυτά μέρη είναι αποκομμένα μεταξύ τους και έτσι με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να συνεχίσουμε το κύκλωμα στο πάνω μέρος του breadboard.

 

Βήμα 3: Σύρουμε ένα κουμπί στον καμβά από τα βασικά εξαρτήματα που προσφέρει το Tinkercad. Το ένα άκρο του το συνδέουμε με τη γείωση στο breadboard μέσω μιας αντίστασης (resistor). Ενδιαφέρον αποτελεί ότι το βάζουμε στη μέση του breadboard ώστε τα δύο «ποδαράκια» του κουμπιού να είναι στο πάνω μέρος και τα άλλα δύο στο κάτω μέρος. Στα δεξιά ποδαράκια συνδέουμε μία αντίσταση με την γείωση.

 

Βήμα 4: Αναθέτουμε τον έλεγχο του ηχείου στην υποδοχή 11 του Arduino όπου η μία άκρη του καλωδίου μπαίνει στο pin11 η άλλη άκρη συνδέεται στην ίδια κάθετο που βρίσκεται το + του ηχείου. 

 

Βήμα 5: Αναθέτουμε τον έλεγχο του κουμπιού στην υποδοχή (pin7) του Arduino όπου η μία άκρη του καλωδίου συνδέεται στο pin7 και η άλλη άκρη στην ίδια κάθετο που βρισκεται η αντίσταση του κουμπιού.

 

Βήμα 6: Πατάμε το Code για να ανοίξει το παράθυρο με τα πλακίδια κώδικα και φτιάχνουμε την εξής δομή από πλακίδια:

Ενδιαφέρον αποτελεί η πρώτη εντολή (πλακίδιο) όπου φτιάχνει μια μεταβλητή όπου αποθηκεύει ότι διαβάζει/αποθηκεύει την τιμή που δίνει το pin 7.

Έπειτα με έναν έλεγχο if ελέγχει αν η τιμή είναι 1 ή 0. Ανάλογα την τιμή στέλνει στο pin 11 όπου είναι ο λαμπτήρας ρεύμα ή όχι. Αυτό γίνεται συνεχώς καθώς και να μην μπει το forever μπλοκ ότι είναι στον κώδικα εκτελείται συνεχώς στο simulation mode.

Πατήστε το Start Simulation και ελέγξτε αν όλα πήγαν όπως πρέπει και διαδράσετε με το κουμπί και τη συμπερφορά του ηχείου.